Fantastiska Tomas

En blogg om mig och min dotter Sophie!

Nä, inte kul med matte när man inte kan det.

Publicerad 2013-05-23 12:23:23 i

Mattenationella kan ju skita på sig. Jag glömde bort substitutionsmetoden och tappade två poäng på det. Men jag tror att jag klarade en MVG-uppgift(eller en A-uppgift som det nu heter).

Formeln, med enbart S, för arean av en liksidig triangel i ett koordinatsystem med hörnen (-S,0),(S,0) och (0,H) hoppas jag är S-(-S)✔S^2*2S^2... Jag håller tummarna för det.

Stackars mig som måste läsa Matte 3 nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Vilka är Tomas och Sophie?

Jag heter Tomas, och jag är en 19 åring med en 2,5 år gammal dotter som heter Sophie. Denna blogg är till för att skriva om vår vardag som bland annat innehåller kläder, skola, vällingskakande, lattepappande och familj/vänner/flickvän.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela