Fantastiska Tomas

En blogg om mig och min dotter Sophie!

Svar på frågor

Publicerad 2013-06-14 16:01:04 i Frågor och Svar,

 

Mina första frågor på bloggen. Det känns bra. Jag måste ju vara bra intressant, jag! 
 
Varför är du och mamman inte tillsammans?
Det beror på att "kärleken tog slut" mellan oss två. Vi hade bara varit ihop i ungefär tre månader innan hon blev gravid, vilket kanske inneburit att det inte var någon särskilt stabil grund att stå på, man kände inte riktigt varandra och så.
 
Hur kände du inför att få barn?
Den första tanken  var, ganska självklart, att det inte var något jag ville och att det inte skulle fungera. Jag var ju  bara 16 år och då kändes tanken att få barn inte särskilt aktuell eller önskvärd. Men efter många om och men så bestämde vi oss i alla fall att det skulle gå och att vi ville det, så då bestämde vi oss för att behålla.
 
Det viktigaste i beslutet var att våra föräldrar var med på noterna och ville stöda oss i vårat beslut, och det gjorde de!
 
Hur tänker din nya tjej kring att du har barn?
Jag kanske skulle ta och låta Amanda gästblogga lite kring detta, då det trotsallt är hennes tankar det handlar om.
 
Men hon tycker såklart att det är ganska intressant och spännande med Sophi. Hon har till och med sagt att om det inte vore för Sophie skulle vi nog aldrig varit ihop, eftersom det var det enda som gjorde mig intressant! (jag tar det med en lite nypa salt, för jag vet ju att jag är intressant på alla sätt och vis!!)
 
Hur fungerar den delade vårdnaden?
Vi har bestämt att vi ska ha Sophie varranan vecka och det fungerar för det mesta väldigt bra, men ibland dyker det upp planer som gör att man måste rucka på reglerna lite och köra två veckor här och en halv vecka där, eller att mormor hämtar från dagis vissa dagar.
 
Fortsätt gärna ställa frågor om det finns några! Allt mellan himmel och jord. Ställ på, bara!

Kommentarer

Postat av: Louisefoto

Publicerad 2013-06-14 19:12:02

Jätte fin blogg du har

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Vilka är Tomas och Sophie?

Jag heter Tomas, och jag är en 19 åring med en 2,5 år gammal dotter som heter Sophie. Denna blogg är till för att skriva om vår vardag som bland annat innehåller kläder, skola, vällingskakande, lattepappande och familj/vänner/flickvän.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela